Isä meidän, joka olet taivaissa

vaikka minä en saa olla isä maan päällä

pyhitetty olkoon sinun nimesi

vaikka minun nimelläni ei ole jatkajaa

tulkoon sinun valtakuntasi

vaikka minun poikani ja tyttäreni eivät ole sitä rakentamassa

tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaissa

vaikka sen julistaisi minulle lääkäri lapsettomuusklinikalla

anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme

vaikka minun perheessäni on vain kaksi sitä jakamassa

ja anna meille meidän syntimme anteeksi

sillä en itse kykene päästämään itseäni irti

syyttelystä ja huonommuuden tunteesta

niinkuin mekin anteeksiannamme niille,

jotka ovat meitä vastaan rikkoneet

sillä he eivät tiedä, mitä minulle tekevät

äläkä saata meitä kiusaukseen

sillä minua on jo tarpeeksi kiusattu ja nöyryytetty

vaan päästä meidät pahasta,

sillä pahinta ei ole lapsettomuuteni

vaan se että katkeroidun ja menetän elämänhaluni

sillä sinun on valtakunta ja voima

ja kunnia iankaikkisesti

aamen

-Pirkko ja Arto Varis-